Nanowater Spray : Spray Merawat Kucing Yang Diakui Terbaik di Pasaran

Spray Nanowater dicipta khusus dengan menggunakan 100% herba semulajadi mesra kucing untuk merawat dan menyembuhkan kucing dengan hanya spra...

06 January 2023

Kucing Kurap Scabies

 Salah satu kurap yang sering menyerang kucing ialah kurap scabies atau kudis buta. Kurap ini disebabkan oleh sejenis hama parasit Notoedres cati yang mendiami kulit kucing. Jadi penyakit ini bukan penyakit infeksi, tetapi infestasi. Hama ini menyodok masuk ke bawah kulit untuk makan dan bertelur. Akibatnya kucing gatal. Bahan buangannya bertompok-tompok pada kulit dan keras berkerak, berwarna kelabu asap serta menggerutu. Kucing kurap scabies kelihatan hodoh dan menjijikan bagi sesetengah orang.

Jangkitan Scabies selalunya bermula di tepi-tepi telinga dan merebak ke muka, kelopak mata, hidung dan leher. Bila semakin teruk, jangkitan merebak ke badan, kaki, celah-celah jari. Jari menjadi keras kerana bahan buangan hama berpempek dan mengeras. Mata juga sukar dibuka kerana kelopak mata mengeras.
Kurap scabies gatal, kucing kerap menggaru dan menggigit badan. Akibatnya, kulitnya tercedera dan berlaku jangkitan bakteria dan fungus. Berat badan berkurangan, bulu gugur dan baunya tidak menyenangkan.

Kucing kurap seperti video dan gambar di bawah, anda perlu gunakan 2 item .
#nanowaterspray spraykan pada bahagian kurap tu 4-5 kali shri .. lepas spray gosokkan guna tangan kasi nanowater serap pada kulit kucing .
#nanosupplement pula perlu beri minum 3 x shri
( Testimoni seterusnya di ruang komen,tq 🐱 )


#spraynanowater
#spraynanoultra
#kucingsakit

No comments:

Post a Comment